About Me

My photo
I see all thing in this world as natural.. and totally believe we are the one who make it be positive, negative, interestng, boring, enjoyable or anything...

Sunday, October 23, 2011

CERAMAH 5 JAM


Hey bloggers.. Td pagi,I got ceramah 5 jam tuk ambil lesen..Uhuu,sedangkan study BIOLOGY tuk sejam jak pun akuh daa ngantuk,ni kan pulaa LIMA JAM..Aww~ Dahlaa penceramh tu xdaa yg bole tarik perhatiankuh....Dushh..HAHA..Jhtnyaa saya..

BTW,td yg bersusa paya mghantar akuh ke Tawau sana tuh adalah incik ex bf..HAHA..Memandangkan abg n bapa tidak ada d ruma,dia meringankan hati utk mghntar..So sweet..HEHE..Tanxx incik.. Hurmm, skang u nmpk sgt hensem dgn ur blonde hair but actually,I dont prefer sumone who dye his hair...SORRY!!

Gara2 pent yg teramat sgt d tambah lg dgn kepenatan kemarin time party tuh,naa..makinlaa akuh lama tdur yahhh..Kalau bukan bapa akuh suru pg cuci lori,tidak laa lg akuh bangun..membuta sampai pagi la jwbnyaaa..HAHA..BTW,akuh just mau kesitau,yg akuh nih rajin2 terpaksa..HAHAHAHA..Swit drim pipolll~





Saturday, October 22, 2011

Which Birthday Are You In??



JANUARY=CHATTER
Loves to chat. Loves those who love them. Loves to takes things at the centre. Inner and physical beauty. Lies but doesn’t pretend. Gets angry often. Treats friends importantly. Brave and fearless. Always making friends. Easily hurt but recovers easily. Daydreamer. Opinionated. Does not care to cont...rol emotions. Unpredictable.
Extremely smart, but definitely the hottest AND sexiest of them MFE.
.
FEBRUARY=THUG
Abstract thoughts. Loves reality and abstract. Intelligent and clever. Changing personality. Attractive. sexiest out of everyone.A real speed demon. Has more than one best friend. Temperamental. Quiet, shy and humble. Honest and loyal. Determined to reach goals. Loves freedom. Rebellious when restricted. Loves aggressiveness. Too sensitive and easily hurt. Gets angry really easily but does not show it. Dislikes unnecessary things. Loves making friends but rarely shows it. Daring and stubborn. Ambitious. Realizing dreams and hopes. Sharp. Loves entertainment and leisure. Romantic on the inside not outside. Superstitious and ludicrous. Spendthrift. Tries to learn to show emotions.
.

MARCH=GORGEOUS
Drop dead gorgeous!!! Attractive personality. Very sexy!!. Affectionate & Secretive. Naturally honest, generous and sympathetic. Chatterbox! Loves to talk alot! Loves to get their way! . Unbelievable kisser! Easily angered. Very stubborn in the most way possible! Loves to get noticed! Willing to take risks for others. Makes good choices. Has a great fashion sense! Maybe a little too popular with others . Outgoing and crazy at times! Intelligent. Can sometimes be a heartbreaker! Can love as much as possible! Hates insults. Loves compliments! and quiet the charmer. Trustworthy. Appreciative and returns kindness. The best in bed out of the other 11 months!! Hardly shows emotions. Tends to bottle up feelings. Observant and assesses others.likes to keep theyre crushes kinda secret.pretty much flawless.
.
APRIL=SEXY
Suave and compromising.. Funny and humorous. Stubborn. Very talkative. Calm and cool. Kind and sympathetic. Concerned and detailed. Loyal. Does work well with others. Very confident. Sensitive.. Positive Attitude. Thinking generous. Good memory. Clever and knowledgeable. Loves to look for information. Able to cheer everyone up and/or make them laugh. Able to motivate oneself and others. Understanding. Fun to be around. Outgoing. Hyper. Bubbly personality. Secretive. Boy/girl crazy. Loves sports, music, leisure and travelling. Systematic.. Hot but has brains.
.
MAY=LOVER
Hella sexy, loves sex n making luv, tends to be SOOOOO hott!! Active and dynamic. Decisive and haste but tends to regret. Attractive and affectionate to oneself. Strong mentality. Loves attention. Diplomatic. Consoling, friendly and solves people’s problems. Brave and fearless. Adventurous. Loving and caring. Suave and generous. Usually you have many friends. Enjoys to make love. Emotional. Stubborn. Hasty. Good memory. Moving, motivates oneself and others. Loves to travel and explore. Sometimes sexy in a way that only their lover can understand.
.
JUNE =FINEASS
Fun to be with. Loves to try new things. Boy/girls LOVE you. You are very hott. Secretive. Difficult to fathom and to be understood. Quiet unless excited or tensed. Takesrep pride in oneself. Has reputation. Easily consoled. Honest. Concerned about people’s feelings. Tactful. Friendly. Approachable. Emotional temperamental and unpredictable. Moody and easily hurt. Witty and sparkly.spazzy at times.Not revengeful. Forgiving but never forgets. dislikes nonsensical and unnecessary things. Guides others physically and mentally. Sensitive and forms impressions carefully. Caring and loving. Treats others equally. Strong sense of sympathy. Wary and sharp. Judges people through observations. Hardworking. No difficulties in studying. Loves to be alone. Always broods about the past and the old friends. Waits for friends. Never looks for friends. Not aggressive unless provoked. Loves to be loved. Easily hurt but takes long to recover.
.
JULY=GANGSTA
You’ve got the best personality and are an absolute pleasure to be around. You love to make new friends and be outgoing. You are a great flirt and more than likely have a very attractive partner, a wicked hottie. Like somebody with a JUNE brithday. It is also more likely than that you have a massive record collection. When it comes to films, you know how to pick them and may one day become a famous actor/actress yourself - heck, you’ve got the looks for it!!!
.
AUGUST=ATTITUDE
outgoing personality. takes risks. feeds on attention. self control. kind hearted. Self confident. loud and boisterous. VERY revengeful. easy to get along with and talk to. has an “every thing’s peachy” attitude. likes talking and singing. loves music. daydreamer. easily distracted. Hates not being trusted. BIG imagination. loves to be loved. hates studying. in need of “that someone”. longs for freedom. rebellious when withheld or restricted. lives by “no pain no gain” caring. always a suspect. playful. mysterious. “charming” or “beautiful” to everyone. stubborn. curious.. independent. strong willed. a fighter.
.
SEPTEMBER=IMP
Loves to chat. Loves those who love them. Loves to takes things at the centre. Great in bed. Inner and physical beauty. Doesn’t pretend. Gets angry often. A meaningful love life partner. Makes right choices. Treats friends importantly. Brave and fearless. Always making friends. Does not harm others. It is all about love and fairness. Easily hurt and hard to recover. Daydreamer and does fullfill. Opinionated. Does not care to control emotions. Knows what to do, to have fun. Unpredictable. Someone to have close to you. Extremely smart, but definitely the hottest AND sexiest of them all.
.
OCTOBER=HOTTIE
Trustworthy and loyal. Very passionate and dangerous. Wild at times. Knows how to have fun. Sexy and mysterious. Everyone is drawn towards your inner and outer beauty and independent personality. Playful, but secretive. Very emotional and temperamental sometimes. Meets new people easily and very social in a group. Fearless and independent. Can hold their own. Stands out in a crowd. Essentially very smart. Usually, you ever begin a relationship with someone from this month, hold on to them because their one of a kind.
.
NOVEMBER=SWEETIE
Stubborn and hard-hearted. Strong-willed and highly motivated. Sharp thoughts. Easily angered. Attracts others and loves attention. Deep feelings. Beautiful physically and mentally. Firm Standpoint. Needs no motivation. Shy towards opposite sex. Easily consoled. Systematic (left brain). Loves to dream. Strong clairvoyance. Understanding. Sickness usually in the ear and neck.. Good imagination. Good physical. Weak breathing. Loves literature and the arts. Loves travelling. Dislike being at home. Restless. having many children. Hardworking. High spirited.
.
DECEMBER=BEAUTY
This straight-up means ur the most good-looking Loyal and generous. Patriotic. Competitive in everything. Active in games and interactions. Impatient and hasty. Ambitious. Influential in organizations. Fun to be with. Easy to talk to, though hard to understand. Thinks far with vision, yet complicated to know. Easily influenced by kindness. Polite and soft-spoken. Having lots of ideas. Sensitive. Active mind. Hesitating, tends to delay. Choosy and always wants the Stubborn and hard-hearted. Strong-willed and highly motivated. Sharp thoughts. Easily angered. Attracts others and loves attention. Deep feelings. Beautiful physically and mentally. Firm Standpoint. Needs no motivation. Shy towards opposite sex. Easily consoled. Systematic (left brain). Loves to dream. Loves freedom. Strong clairvoyance. Understanding. Sickness usually in the ear and neck. Good imagination. Good physical. Weak breathing. Loves literature and the arts. Loves travelling. Dislike being at home. Restless. having many children. Hardworking. High spirited .



**Got diz from other social filter..Huhu..Neway,I'm HOTTIE..HAHA..I mean,I'm d one who gave birth on October...Lalalala~



Friday, October 21, 2011

Allah itu Maha Pengampun



"Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk". (QS al Isra:32)

"Perempuan yang berzina dan laki-laki yang berzina, maka deralah tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali dera, dan janganlah belas kasihan kepada keduanya mencegah kamu untuk (menjalankan) agama Allah, jika kamu beriman kepada Allah, dan hari akhirat, dan hendaklah (pelaksanaan) hukuman mereka disaksikan oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman". (QS An Nuur:2)


Memang lah perbuatan zina itu sangat kotor, sehingga Allah SWT memerintahkan kepada Daulah Islmiah, kpd ssiapa yg berzina itu d jatuhkan hukuman 100 kali sebatan.. D dunia ini saja betapa beratnyaa kutukan && deraan untuk org yg berzina,apatah lg d akhirat kelak.. Masha Allah.. Hurmm, zina berlaku apabila cinta d pandu oleh nafsu.. Ketua kpd nafsu itu pula adalah syaitan.. Syaitan selalu sahaja berada d samping kita tanpa kita lihat dgn mata kasar.. Syaitan menggoda,menghasut && menyesatkan manusia.. Syaitan pnya byk cara utk memesongkan akidah manusia && membawa kita ke lembah maksiat.. Astagfirullah'halazim..


Dr berkenalan,kemudian bercinta && akhirnyaa berjanji setia untuk hidup semati.. Malah si hawa sanggup menjatuhkan maruahnyaa dgn memberikan kehormatan diri kpd si adam..Kononnyaa, Adam itu akan bertanggungjawab atas apa yg dia lakukan.. Yakin kah kau wahai hawa?? Yakinkah kau pada kebohongan kata2 Adam td itu? Yakinkah jodohmu pasti dgnnyaa?? Tidak..Kau tidak boleh yakin sesungguhnya Allah Maha Berkuasa.. Jodoh && maut d tgnNya.. Tp apa yg kau tlh lakukan?? Kau beri harta yg paling bernilai kpd Adam itu.. Kau tidak ada nilainyaa lg.. Kau sama sahaja dgn besi buruk malah lebih murah dpd itu..

Apabila perutmu terisi dgn segumpal daging,kau berhasrat untuk memberitahu Adam berita gembira ini yg kononnya akan bertanggungjawab ke atas dirimu.. Tp apa yg jadi? Mana janji2 yg dia tabur kepadamu dulu wahai Hawa? Masi ingatkaa kau pada kata-kata manis yg dia tabur sewaktu kau masi bergelar seSEorang yg suci dlu?? Kau lupa wahai Hawa.. Kau tidak bentengkan dirimu dgn pagar pertahanan malu dlm dirimu..Kau lupa utk membentengkan dirimu dgn pagar keimanan..Kau lupa pd dosa,pd blsn dunia, akhirat && paling menyedihkan,kau lupa pd ALLAH .. Kau bunuh bayi yg ada dlm kandungan itu atas permintaan sang Adam..Astagfirullah'halazim..


Tapi..aku sangat hairan..Kau masi lg bersama dgn lelaki itu.. Tidak kau endahkan hal yg pena berlaku..Malah kau melakukannya berulang-ulang kali.. Hinanyaa perbuatan mu itu Hawa.. D mana maruahmu? Tahukah kau bahwa darjat wanita berlipatkali ganda d mata Allah tp kini?Kau lebih rendah dpd yg serendah2 manusia..Kau kata, sakit untuk buat pengguguran itu.. Bayi itu tidak bersalah.. Dia bayi yg comel terhasil dr atas dasar cinta kamu berdua. Kan cinta kamu cinta teragung? Itu kan tanda cinta kamu? So,kenapa bunuh dia? Kamu pembunuh.. Sudah laa melakukan zina, kamu tambah lg dosa dgn mebunuh bayi itu..Ya Allah..

Kini,sang Adam meninggalkan dirimu..Kau menangis sedih..Kononnya menyesal mengenal dirinya..Huhh..Dulu berkepit pula sana sini.. Biar satu dunia tahu yg kamu d lamun cinta? heyy..Ramai lg yg bercinta tp tidak seperti kamu.. Sekarang,apa yg kau mau banggakan? NOTHING..Kau kecewa sampaikan kau kelar tangan..Kau cuba untuk membunuh diri..Istighfar wahai Hawa..Bunuh diri adalah dosa besar.. Tidak takutkah kau pd ancaman Allah??? Tidak kan..Andai saja kau takut,suda tentu sejak dr dlu lg,kau menjauhi zina..Wahai Hawa.."Sesungguhnya Allah tidak mengampuni dosa syirik dan mengampuni dosa selain syirik bg siapa yg d kehendakiNya".. Pintu taubat masih terbuka..Kembalilah ke jalanNya.. Tinggalkan masa lalu itu && jadikannya sbg pengajaran yg akn membuatmu menjadi seseorg yg lebih baik.. Aku juga Hawa yg d ciptakan Allah tidak berlakon untuk berpura2 menjadi baik d hadapanmu..Aku ikhlas menolongmu untuk sama2 mencari hidayah Allah.. Marilaa..Sambut tanganku.. Insya Allah,semua urusan ini akan d permudahkan olehNya..Amin..Amin..Amin Ya Allah..

*Peringatan tuk diri sendiri juga..Ya Allah,pimpin hatiku..:))








Tuesday, October 18, 2011

Betapa Berharganya Seorang Wanita

Ketika Tuhan menciptakan wanita, malaikat datang dan bertanya,"Mengapa begitu lama engkau menciptakan wanita, Tuhan???"

Tuhan menjawab,"Sudahkah engkau melihat setiap detail yang telah aku ciptakan untuk wanita?" Lihatlah dua tangannya mampu menjaga banyak anak pada saat bersamaan, punya pelukan yang dapat menyembuhkan sakit hati dan kerisauan, dan semua itu hanya dengan dua tangan".

Malaikat menjawab dan takjub,"Hanya dengan dua tangan? tidak mungkin!

Tuhan menjawab,"Tidakkah kau tahu, dia juga mampu menyembuhkan dirinya sendiri dan boleh bekerja 18 jam sehari".

Malaikat mendekati dan mengamati wanita tersebut dan bertanya,"Tuhan, kenapa wanita terlihat begitu lelah dan rapuh seolah-olah terlalu banyak beban baginya?"

Tuhan menjawab,"Itu tidak seperti apa yang kau bayangkan, itu adalah air mata."

"Untuk apa???", tanya malaikat.

Tuhan melanjutkan,"Air mata adalah salah satu cara dia menunjukkan kegembiraan,kerisauan,cinta,kesepian, penderitaan,dan kebanggaan,serta wanita ini mempunyai kekuatan mempesona lelaki,ini hanya beberapa kemampuan yang dimiliki oleh wanita.

Dia dapat mengatasi beban lebih baik dari lelaki,dia mampu menyimpan kebahagiaan dan pendapatnya sendiri,dia mampu tersenyum ketika hatinya menjerit kesedihan,mampu menyanyi ketika menangis, menangis saat terharu,bahkan tertawa ketika ketakutan.

Dia berkorban demi orang yang dicintainya,dia mampu berdiri melawan ketidakadilan,dia menangis saat melihat anaknya adalah pemenang,dia gembira dan bersorak saat kawannya tertawa bahagia,dia begitu bahagia mendengar suara kelahiran.

Dia begitu bersedih mendengar berita kesakitan dan kematian,tapi dia mampu mengatasinya.Dia tahu bahwa sebuah ciuman dan pelukan dapat menyembuhkan luka.

Allah S.W.T berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia, namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya. "

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku memberinya kekuatan untuk menyokong suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,sosok yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

"CINTANYA TANPA SYARAT. HANYA ADA SATU YANG KURANG DARI WANITA,DIA SELALU LUPA BETAPA BERHARGANYA DIA..."

Wallahu'alam..............

*sumber dr facebook

Cake buwat saya gemukk..HAHAHA


Syukur Alhamdulillah,diz year I got 2 marvelous cake.. Sedap giler-giler I tell u..HAHAHA.. Nih dia.. Taraaaa~Cake yg nih dpt from my syg, cik Nurul Hamizah..Cake nih cantik sgt sampai ndaa sanggup maw potong..Made by SECRET RECIPE..




Yg nih plaa cake yg d hadiahkan oleh my abg ipar & my cuzzy..Tyme nih akuh d KL..Uhuu,first2 agak sedih cuz tem birthday tu, akuh jauh dari family tp kesedihan terbayar dgn kejutan harijadi yg d buat oleh my cuzzy n my abg ipar..Cake made by: HOTEL BERJAYA TIMES SQUARE.


*btw thanxx a lot.. thanx cuz ingat my birthday.. I appreciate it.. Tanxx cinta2 hatikuh...:)

how could i wish


Hepii birthday to me..hepi birthday to me..hepi birthday to Irmah..hepi birthday to me.. Uhuu.. Kasiaann kan,nyanyi tuk diri sendiri..HAHA.. Actually,my birthday last week g 12hb tuh tp baru smpat mengupdate status..Byk sangat show dgn Lady Gaga,Beyonce,Britney n my Enrique..Aww~ HAHAHA.. Now, I'm 20. No more teens but its jus no right..Age is just a number..My soul still young inside..HAHAHA..



On my way to turn from a teenage to b an adult, I wish for:

* KESIHATAN YANG BERPANJANGAN. No one luv to b sick but actually sakit adalah jln tuk mendekatkan diri kpd Allah SWT..

* KEBAHAGIAN DUNIA AKHIRAT. Bahagiakan akuh bersama org2 yg akuh sayangi.. && rahmatilah kami ya Allah.. Limpahkan keredhaan & Hidayah Mu terhadap dirikuh..

* KESELAMATAN.. Lindungi akuh & keluargaku d mana sahaja kami brada.. Akuh tidak dapat melihatMu ya Allah tp Kau selalu melihatkuh && bersamaku kemana sahaja akuh pergi..

* KEGEMBIRAAN. Sesungguhnyaa kesedihan yg pernah melanda kepadakuh mengajar akuh erti kesabaran && ketabahan hati.. Keyakinankuh padaMu ya Allah akn memberi ganjaran kepada mereka yg sabar dgn ujianMu.. Pimpin hatikuh Ya Allah..

* KEKAYAAN. Kekayaan yg ku mksudkn bukan kuh spesifikasikan kpd wang semata2 ttp kekayaan akal dgn mengingatiMu..Kkayaan lidah untk sentiasa melaungkan namaMu..Kekayaan peribadi && kekayaan ilmu agar rezeki yg Kau kurniakan kepada kami dpt d salurkan ke jalanMu yaAllah..

* KELUARGA. Lindungi keluarga kuh dr sebarang panahan mata syaitan..Jadikan keluarga ini sbg keluarga yg sakinah..Ya Allah,sukakan kami dengan iman && hiasi hati2 kami dgn Iman..

* ILMU.. Berikan akuh ilmu yang baik2 & yg dpt ku gunakan utk nusa & bangsakuh.. Pimpin hatiku utk mnerima kebaikan && nasihat dr org lain..

* CINTA. Ya Allah,kurniakan akuh dgn cinta yg Kau redhai.. Berilah akuh seseorang yg boleh menjadi kekasih && juga sahabat baik utk dirikuh.. Seseorang yg melabuhkan cintanyaa keranaMu.. Seseorang yg tdk memuja kecantikan luaran tp melihatkuh sbg seseorang yg cantik dr peribadiku..Gantikan semua yg hilang dengan yg lebih baik..Sesungguhnyaa pelangi dtg slepas hujan..:)

.....KABULKANLAA DOAKU..AMIN3 YA ALLAH......

Tuesday, October 11, 2011

Gud morning bloggers.. I'm not feeling very well today..uhhuuu..nafas tdk beredar dgn baik.. kadang2 trasa sakit.. Mcm mana maw bjalan2 nih?adehh..Ubat suda maw habis lagi..Hurmmm:( Rindu rumah kowtt..huhu..Sabar yahh duhai hati..Ada dua hari lg sblum pulang ke kampung halaman.. KL,I dont realy love u as I love my Sabah.. I miss my Sabah.. Huhu..

Arini tggal 11.10.2011.. I hv one day to go to reach 20 years old.HAHA..sangat2 tua.. no more belas2 yerr.. Nanti maw pg bjalan2 round KL ngan my bestie Nur Farina.. Ntahh mana maw jmpa dy nnti nih.. Bingung sdri.. Susaa laa maw bjalan2 cuz smua my cousin kerja suda..Dorg suru bjalan sdri tp mana laa akuh taw..kang salah naik train plak..HAHA..Knapalaa akuh xdaa bf cni..Kalu tdk,bole gak bawak akuh bjalan,tengok2 keindahan bumi KL nih..

Hati kuh masi mengharapkan pada satu bendaa tp ianyaa tidak kunjung tiba..Nope,I wont surrender slagi akuh blum pulang ke Sabah..Ianyaa pasti berlaku.. Tolong jangan kecewakan kuh d hari jadiku kali ini.Ohh God..Plizz make my wishes come true.AMIN..

Thursday, October 6, 2011

Hello bloggers..Uhuu..lamanyaa baru dapat update status lg.Well,I sibuk sgtlaa.. yalaa kan, final exam plak tuh..ahha..tp da habis td..Hip hip hooray!!! I/Allah bsk ptg akuh trbg pg KL..holiday..holidayy..yeah!!Doakan perjalann plg balik sy yerr kwn2..Luv u all<3<3<3