About Me

My photo
I see all thing in this world as natural.. and totally believe we are the one who make it be positive, negative, interestng, boring, enjoyable or anything...

Monday, September 12, 2011

It's Monday!!

Mata panda!!Mata panda!! Ahahaha..Uhuuu..Mata yg bengkak d sebabkan lambat tidur && menangis semalaman..


Oww, memperkenalkan my classmate DK.. Dy pg ambil akuh dkt hostel semata2 mau pg station minyak..Katanyaa, dy tidak tau apa2..Ahahaha..Kesian..Maka,aku pun sama dulu,dulu...



Di kelas BIO pukul 2 tadi,mata akuh masi bengkak.. Huwaa...Pada hari Isnin,akuh kelihatan sgt buruk..Ismi ckp,akuh mcm ibu2..:((


Merekaa nih munyit2 kesayangan kuh..Sudahlaa lmbt dtg kelas, naa, lab report lum siap g..Heyyaaa!! Apa maw jadi arr moi?? HAHAHA



**DEAR PILLOW, SORRY FOR ALL THE TEARS LAST NIGHT**



Sunday, September 11, 2011

“A mother's arms are made of tenderness and children sleep soundly in them.”


This is a true story of Mother’s Sacrifice during the Japan Earthquake

After the Earthquake had subsided, when the rescuers reached the ruins of a young woman’s house, they saw her dead body through the cracks. But her pose was somehow strange that she knelt on her knees like a person was worshiping; her body was leaning forward, and her two hands were supporting by an object. The collapsed house had crashed her back and her head.With so many difficulties, the leader of the rescuer team put his hand through a narrow gap on the wall to reach the woman’s body. He was hoping that this woman could be still alive. However, the cold and stiff body told him that she had passed away for sure.He and the rest of the team left this house and were going to search the next collapsed building. For some reasons, the team leader was driven by a compelling force to go back to the ruin house of the dead woman. Again, he knelt down and used his had through the narrow cracks to search the little space under the dead body. Suddenly, he screamed with excitement,” A child! There is a child! “The whole team worked together; carefully they removed the piles of ruined objects around the dead woman. There was a 3 months old little boy wrapped in a flowery blanket under his mother’s dead body. Obviously, the woman had made an ultimate sacrifice for saving her son. When her house was falling, she used her body to make a cover to protect her son. The little boy was still sleeping peacefully when the team leader picked him up.The medical doctor came quickly to exam the little boy. After he opened the blanket, he saw a cell phone inside the blanket. There was a text message on the screen. It said,” If you can survive, you must remember that I love you.” This cell phone was passing around from one hand to another. Every body that read the message wept. ” If you can survive, you must remember that I love you.” Such is the mother’s love for her child!!


**pick from other social network**

Saturday, September 10, 2011



This is for the girl who have the tendency to stay up all night listening to music that reminds her of her current situation. Who hide her fears,hurt,pain && tears under her smiles && laughs all on daily basis.The girl who wear her heart on her sleeve. The girl who pray things will workout just once && she'll be satisfied..The girl who screams && cry into her pillow bcuz the rest of the world fails to listen. The girl who may never have it easy. The girl who have it hard but don't let anyone know that. The girl who may never hv it easy. The girl who hv so many screts but never tell a soul. The girl who hv regrets && mistakes as a daily moral.The girl who don't always win,who may nver win. The girl who stay up all night thinking about that one boy wondering if he'll ever notice her. The girl who get what she get && don't throw a fit. The girl who take life as it comes, hoping it'll get easier somewhere down the road. The girl who love with all her heart but always get broken..This is for the real girl..

Wordless Saturday


AKU :: Hahha..sowtt!!Mslhnyaa kn,kaw masi tggu c Irmah baa..Adui,mslh btl kw nih..

DIA :: Eya ba..Ndaktaw la jgk knapa.byk kali sda aq mmpi tntg dia..Hey!!

AKU :: Haha..Jgn laa..Ndaa bgus tuh pmpuan dgn kw..Crik laa lain.seriously!!

DIA :: Tp aq rasa Tuhan sgaja bg aq mmpi tuh supaya aq taw yg dy pun sma mcm aq.. Ego jak tuh yg bwt dy jd gni..Tp ndaktaw laa jugak..

AKU :: Yakinnya kau..haha.. Aq ndak ngam tuk kaw..Tuh jak aq ble ckp..Lau ada jodoh d dpn, aq ndaa tolak tp bwt msa skg aq cma ble ckp,aq ndak lyk tuk kaw..Kaw tllu baik tuk pmpuan mcm aq..

DIA :: Hahaha..Aq baik?? Hahaha..Semua org ckp aq bgitu..Tp sbnrnya aq sda bt ksalahan plg bsr jgk dgn kau..

AKU :: Apakan? Aq nda tgok apa2 ksalahan pn dr kw.. Even smua org ckp aq yg jht baa..

DIA :: Hehe.. Org ckp ko bgtu cz kw sda bterus terang..Aq?? Blum ada siapapun lg yg taw apa yg aq bwat smpi hbgn kita makin ari makin teruk..

AKU :: Apa yg kaw bwat??


DIA :: Aq pena trima 1 org pompuan masa aq dgn kau dulu.. Fikiranku becelaru suda cz aq dgr crta tntg kw dr org lain yg ble bwat aq kcewa sikit.. Aq ndataw knapa tp smpi skang aq myesal bwat mcm gitu..

AKU :: ??##@~~%^$&&



Slama 2 tahun aq salahkan diriku cuz tinggalkan kau tanpa sebab..Dlm 2 tahun nih aq sllu d pndg jht oleh smua kwn2 kita.. Dlm 2 tahun nih jgk aq diam bila org ckp buruk tntg aq cz sakitkan hatimu.. Rupa2nyaa dlm diam?? Baru skarang kau bgtau aku smuaa nih?? Patut saja Allah kosongkan hatiku utk kau masa ituh kn?? Allah ada sbabNya tesendiri && skrg aq dpt jwpn nya.. That means, kita sama sahaja.. Kita 2 tiada beza..Kau & aq kdua2nyaa jahat..Trima kasih kerana beterus terang.. Aq hargainya:)


**mood :: SEDIH + MAU NANGIS**





OPEN HOUSE.. RUMAH BUN PULAAA~


Arini open house uma Bun plak... Adui,mcmana tdk gumuk nih??haha.. Xpaa..xpaa.. pasnih diet..Yess..DIET..Ahahaha..Hopefully..Ermm, mama Bun pown x kurg hebatnyaa dlm msk mmasak nih.. kuah kacang td,phewww~ "Aunt, next tyme buat byk2 k??'.. Sgt2 sedap I tell u.. Tp,rombongn arini x seramai smalam kowtt.. smua ada hal tp itu tdk mghalang aku dr mkn byk..HAHAHA :)


Ahahaha..xpcaya??Naaa,tgk aku duduk tdk snang suda tuh..Manakan tdk?? Habiss jak kelas pukul 1 td direct pg uma Bun..Tolong2 aunt sambil2 mkn..Sblum kwn2 yg lain dtg,mkn lg..Sesudah mereka dtg,naa,makan lg.. HAHAHA.. Who cares??




Yeaappp..Itu naa diaa Bun..Owhh,bukan yg d blakang tuh..Yg free hair tuh..Yg blakang tuh abg ISMI..HAHAHA..They said,muka me and Bun ada iras sini..HAHA..No okehh..Diaa sangat comel..Mcm Korean girl.. Aku plak? Mcm...????HAHA..Mcm my mom laa..:))


** skali lg..perut kenyang,hati pown senang**

Friday, September 9, 2011

OPEN HOUSE..RUMAH DK ~

Ramai x ramai kami?? Full satu ruang tamu,,Naa,ini masi sikit..Masi ada g yg ttgal dkt hostel cuz keta xcukup.. Kesian mereka :(



Naaa,ini mukak2 suda kekenyangan laa nih..Tiada sorang pun yg mau begerak padahal jam 8 td tuh kami ada kelas lg..HAHAHA


Huwaaa..First2 tgok cake nih,matchiaamm xpcaya jaa mama DK yg bwat..Lebih lawa && lebih sdap dr Secret Recipe tuh bwat.. Serious!! Hey, untung DK ada mama yg pandai bwat kek.. && aku beruntung ada mama yg pandai jahit baju..Hehe..:))




Owh..Potongan kek tuh hadiah dari merekaa.. Entah kenapa n apa slh diri ini shggakan d kenen2kan dgn abg DK..Hahaha..Mereka malukan aku smpai aku blushing tahap max..Ahahaha~




See?? Sampaikan potongn kek tuh pun gambar abg DK.. Aku sudaa ngaap gmbr nih..ksian jugak laa cz kek nih telalu lawa utk d mkn..




Nih cake special tuk abg DK..Ijam lau tdk silap namanyaa.. Ntah birthday dy kaa apa td tuh tp daa siap nyanyi tuk dia,sah2 laa birthdaynyaa kan?? Uhuu..lawanyaa cake nih.. Aunt, tolong buat satu utk sy..:))


p/s :: perut kenyang, hati senang..weewee~

Thursday, September 8, 2011

RAYA OHHH RAYA ~

Alhamdulillah Ya Allah,Hari nih suda masuk Syawal ke-9 && Engkau masih memberi peluang untukku hidup d atas muka bumiMu..Syukur..Syukur..Syukur.. Ya Allah ~
Aku masih lg dlm mood raya..masi merindukan hari2 raya ku bersama keluarga && rakan2 handai.. Ssungguhnyaa masa itu tidak boleh d putar.. Hanya kenangan yg menjadi ingatan.. Selama beberapa tahun ini, aku tetap merayakan Hari Raya bersama2 dgn kwn seperjuanganku d skolah rendah mahupun menengah dulu.. Walaupun kini smuaa suda tercampak jauh tp skali lg aku bersyukur kerana ikatan persahabatan masih sama seperti dahulu.. Walaupun terkadang ada perselisihan d antara kami, tp kami masih sama.. Masih bersama..



Memperkenalkan..merekaa adalah kesayanganku d kelas KAA (Kelas Aliran Arab)..
Dari atas berbaju hijau,nama dia IDZWAN IBRAHIM..Skarang mlanjutkan plajaran d UTM,Skudai,Johor.. Yg bertudung merah ; NURHIDAYAH SYAM LAHMUDDIN bersama2 sejak skola rendah,skolah menengah, && satu U dgn dia..She's d bestie :)..Bershawl hitam tuh mak datin.. Ehee.. Nama dia NURFARINA HUSSIEN. Melanjutkan plajaran d UIA & merangkap bakal engineer..Shawl colourful ala2 rainbow tuh kwn bgaduku..Nama dia NURUL HAMIZAH M.LATIP :Bakal2 cikgu2..Blajar d Maktab Perguruan Tawau..Yg boy baju hitam tuh bakal2 doktor..Skang blajar d India okehh.. Nama dia HAMRRY HADI..Ehemm2..Yg tudung pink tuh sy sendiri,IRMAH ANWAR..Menstudykn diri d UiTM KK && mgambil course Pure Science.. Cita2 blum tau g..Sblahku yg kecil molek tuh plak,NUR AFIQAH ERNA HERMAN.. Skg stdy dkt MSU KL..Yg tgah2 tuh plaa sama mcm Hamrry..Ehem3..Bakal2 doktor.. Skg smbung study dkt Tanta,Egypt..Gulp~ Kedua hujung yg duduk tuh juga kwn aku dr skola rendah..Malah dr tadika lg tuh..HASMIDA RAJAK. Skg stdy d UniMap.. Hujung skali tuh bukan classmate aku dlu tp aku schoolmate laa n kenal sda lama..Nama dia ROSMIA && bersama2 dgn Hasmida d UniMAP..:)




Ini plak barisan kekasih2 ku d tingkatan 4-5..Ramai g pown tapi nih jak yg mampu~ ahaha!!
Yg berbaju T hijau tuh nama dia NORAIDAH ABDULLAH..Lepasan form 6 && skang masi mnunggu panggilan ke IPT..Skali lg yg btudung pink2 ungu tuh aku..Wink**..Near bside me tuh kkasih hatiku MURINA ABD RAKMAN.Yg mmluk tuh SANTI MANSUR. Yg d pluk plaa NATASHA JAIN..Yg paling hujung tuh nama dia NORAZIZAH LAPAWI..Ke empat2 kesygnku nih smua mlanjutkan plajaran d UMS,Sabah.. Ohyaa,yg pakai T coklat tuh plak AISYAH SUMMAH..Skang berada d Politeknik SARAWAK..Owhh by the way, aq sorg jak kan yg bbaju kurung time nih?? Ahaha.. Actually, pagi tuh braya ngan famly pg LD,naa smpai2 jak rumah terus menyambung jalan dgn mereka..My mom bisa tersenyum sahaja..Sori mak :P




Weeewee..Ini adalah foto terbaik sehhh... Love diz photo damn much.. Tgok tuh Jamadi pakai heels Ida.. Ahaha.. Thank God,heels tuh ndaa patah keh!! Ohyaa, diz photo was taken by Pacai~





*** We do not remember days; we remember moments. ***

Tuhan..kenapa semua yang aku inginkan tidak bisa aku miliki??


Saat aku mulai mencintai seseorang aku ditinggalkan

Saat aku sangat mengharapkannya dia menghilang Ketika aku mulai merasakan bahagia aku dicampakkan Ketika aku sangat membutuhkannya dia memilih yang lain

Aku bertanya pada Tuhan Yaaa.. Tuhan..kenapa semua yang aku inginkan tidak bisa aku miliki????

Tuhan menjawab karena kamu tidak pernah merasa yakin memilikinya

aku kembali bertanya tapi mengapa pada saat aku bahagia dia meninggalkanku

Tuhan "karena kamu tidak pernah memahami apakah dia bahagia bersamamu"

Tuhan " Aku tidak akan memberikan pasangan yang baik untukmu, jika kamu masih kasar"

"Aku tidak akan memberikan pasangan yang setia untukmu, disaat kamu selalu mencari yang terbaik"

"Aku tidak akan menganugrahkan seseorang yang sabar bagimu sedangkan kamu masih egois"

"Aku akan memberikan pasangan untukmu yang sesuai untukmu, maka perbaikilah dirimu sesuai dengan apa yang kamu inginkan dari pasangan hidupmu"

Sesungguhnya wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji,dan laki-laki yang keji adalah untuk wanita-wanita yg keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yg baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula). Mereka (yang dituduh) itu bersih dari apa yang dituduhkan oleh mereka (yang menuduh itu). Bagi mereka ampunan dan rezeki yang mulia (Surga).

(QS. An-Nur [24]:26)


To My Friends Who Are…MARRIED
Love is not about “it’s your fault”,
but “I’m sorry”, not “where are you’
but “I’m right here”, not “how could
you” but “I understand”, not “I wish
you were”, but “I’m thankful you are.”

To My Friends Who Are…ENGAGED
The true measure of compatibility is
not the years spent together but how
good you are for each other.

To My Friends Who Are…NOT SO SINGLE
Love isn’t about becoming somebody
else’s “perfect person.” It’s about
finding someone who helps you become
the best person you can be.

To My Friends Who Are…HEARTBROKEN
Heartbreaks last as long as you want
and cut deep as you allow them to go.
The challenge is not how to survive
heartbreaks but to learn from them.

To My Friends Who Are…NAIVE
H ow to be in love: Fall but don’t
stumble, be consistent but not too
persistent, share and never be unfair,
understand and try not to demand, and
get hurt but never keep the pain.

To My Friends Who Are…SEARCHING
True love cannot be found where it
does not truly exist, nor can it be
hidden where it truly does. Love is
magic. The more we hide it, the more
it shows; the more you suppress it,
the more it grows.

*To My Friends Who
Are…PLAYBOY /GIRL TYPE
*Never say I love if you don’t care.
Never talk about feelings if they
aren’t there. Never touch a life if
you mean to break a heart. Never look
in the eye when what you do is lie.
The cruelest thing a guy can do to a
girl is to let her fall in love when
he doesn’t intend to catch her fall.

To My Friends Who Are…POSSESSIVE
It breaks your heart to see the one
you love happy with someone else but
it’s more painful to know that the one
you love is unhappy with you.

To My Friends Who Are…AFRAID TO
CONFESS
Love hurts when you break up with
someone. It hurts even more when
someone breaks up with you. But love
hurts the most when the person you
love has no idea how you feel.

To My Friends Who Are…STILL HOLDING
ON
A sad thing about life is that when
you meet someone who means a lot to
you, only to find out in the end that
it was never bound to be and we just
have to let go.

To My Friends Who Are…SINGLE
Love is like a butterfly. The more you
chase it, the more it eludes you. But
if you just let it fly, it would come
to you when you least expect it. Love
can make you happy but often times it
hurts, but love’s only special when
you give it to someone who is worth
it. So take your time and choose the
best!

Three things never return:
the past, the neglected opportunity,
and the spoken word

-Pick from Another Social web

Thursday, September 1, 2011