About Me

My photo
I see all thing in this world as natural.. and totally believe we are the one who make it be positive, negative, interestng, boring, enjoyable or anything...

Friday, October 21, 2011

Allah itu Maha Pengampun



"Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk". (QS al Isra:32)

"Perempuan yang berzina dan laki-laki yang berzina, maka deralah tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali dera, dan janganlah belas kasihan kepada keduanya mencegah kamu untuk (menjalankan) agama Allah, jika kamu beriman kepada Allah, dan hari akhirat, dan hendaklah (pelaksanaan) hukuman mereka disaksikan oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman". (QS An Nuur:2)


Memang lah perbuatan zina itu sangat kotor, sehingga Allah SWT memerintahkan kepada Daulah Islmiah, kpd ssiapa yg berzina itu d jatuhkan hukuman 100 kali sebatan.. D dunia ini saja betapa beratnyaa kutukan && deraan untuk org yg berzina,apatah lg d akhirat kelak.. Masha Allah.. Hurmm, zina berlaku apabila cinta d pandu oleh nafsu.. Ketua kpd nafsu itu pula adalah syaitan.. Syaitan selalu sahaja berada d samping kita tanpa kita lihat dgn mata kasar.. Syaitan menggoda,menghasut && menyesatkan manusia.. Syaitan pnya byk cara utk memesongkan akidah manusia && membawa kita ke lembah maksiat.. Astagfirullah'halazim..


Dr berkenalan,kemudian bercinta && akhirnyaa berjanji setia untuk hidup semati.. Malah si hawa sanggup menjatuhkan maruahnyaa dgn memberikan kehormatan diri kpd si adam..Kononnyaa, Adam itu akan bertanggungjawab atas apa yg dia lakukan.. Yakin kah kau wahai hawa?? Yakinkah kau pada kebohongan kata2 Adam td itu? Yakinkah jodohmu pasti dgnnyaa?? Tidak..Kau tidak boleh yakin sesungguhnya Allah Maha Berkuasa.. Jodoh && maut d tgnNya.. Tp apa yg kau tlh lakukan?? Kau beri harta yg paling bernilai kpd Adam itu.. Kau tidak ada nilainyaa lg.. Kau sama sahaja dgn besi buruk malah lebih murah dpd itu..

Apabila perutmu terisi dgn segumpal daging,kau berhasrat untuk memberitahu Adam berita gembira ini yg kononnya akan bertanggungjawab ke atas dirimu.. Tp apa yg jadi? Mana janji2 yg dia tabur kepadamu dulu wahai Hawa? Masi ingatkaa kau pada kata-kata manis yg dia tabur sewaktu kau masi bergelar seSEorang yg suci dlu?? Kau lupa wahai Hawa.. Kau tidak bentengkan dirimu dgn pagar pertahanan malu dlm dirimu..Kau lupa utk membentengkan dirimu dgn pagar keimanan..Kau lupa pd dosa,pd blsn dunia, akhirat && paling menyedihkan,kau lupa pd ALLAH .. Kau bunuh bayi yg ada dlm kandungan itu atas permintaan sang Adam..Astagfirullah'halazim..


Tapi..aku sangat hairan..Kau masi lg bersama dgn lelaki itu.. Tidak kau endahkan hal yg pena berlaku..Malah kau melakukannya berulang-ulang kali.. Hinanyaa perbuatan mu itu Hawa.. D mana maruahmu? Tahukah kau bahwa darjat wanita berlipatkali ganda d mata Allah tp kini?Kau lebih rendah dpd yg serendah2 manusia..Kau kata, sakit untuk buat pengguguran itu.. Bayi itu tidak bersalah.. Dia bayi yg comel terhasil dr atas dasar cinta kamu berdua. Kan cinta kamu cinta teragung? Itu kan tanda cinta kamu? So,kenapa bunuh dia? Kamu pembunuh.. Sudah laa melakukan zina, kamu tambah lg dosa dgn mebunuh bayi itu..Ya Allah..

Kini,sang Adam meninggalkan dirimu..Kau menangis sedih..Kononnya menyesal mengenal dirinya..Huhh..Dulu berkepit pula sana sini.. Biar satu dunia tahu yg kamu d lamun cinta? heyy..Ramai lg yg bercinta tp tidak seperti kamu.. Sekarang,apa yg kau mau banggakan? NOTHING..Kau kecewa sampaikan kau kelar tangan..Kau cuba untuk membunuh diri..Istighfar wahai Hawa..Bunuh diri adalah dosa besar.. Tidak takutkah kau pd ancaman Allah??? Tidak kan..Andai saja kau takut,suda tentu sejak dr dlu lg,kau menjauhi zina..Wahai Hawa.."Sesungguhnya Allah tidak mengampuni dosa syirik dan mengampuni dosa selain syirik bg siapa yg d kehendakiNya".. Pintu taubat masih terbuka..Kembalilah ke jalanNya.. Tinggalkan masa lalu itu && jadikannya sbg pengajaran yg akn membuatmu menjadi seseorg yg lebih baik.. Aku juga Hawa yg d ciptakan Allah tidak berlakon untuk berpura2 menjadi baik d hadapanmu..Aku ikhlas menolongmu untuk sama2 mencari hidayah Allah.. Marilaa..Sambut tanganku.. Insya Allah,semua urusan ini akan d permudahkan olehNya..Amin..Amin..Amin Ya Allah..

*Peringatan tuk diri sendiri juga..Ya Allah,pimpin hatiku..:))








No comments:

Post a Comment